Egipt: o destinație care ne-a surprins…

Articolul e în mintea mea de două luni, iar în ciorne stă de o lună. Contextul și activitățile obligatorii pentru a încasa lunar un salariu care să îmi permită să călătoresc nu mi-au lăsat timpul necesar. Apoi, exact când voiam să mai citesc încă o dată totul și să adaug fotografiile, au apărut atacurile de rechin, în urma cărora două persoane și-au pierdut viața. Acum încep cu un scurt update. Nu consider că aceste atacuri fac din Egipt o destinație mai periculoasă. Dacă ele aveau loc într-o apă unde înotau mai mulți oameni, eventual la câțiva m de plajă, atunci aș fi considerat ca fiind un pericol mai mare. atacuri au mai avut loc și în alți ani. Un rechin a apărut apoi în apele din apropierea Barcelonei. Cred cu tărie că au fost întâmplări, cu adevărat nefericite, care trebuie tratate totuși ca semnale de alarmă. Consider că schimbările climatice atât de accelerate vor tot aduce evenimente negative în viețile noastre din ce în ce mai des. Și mai subliniez că este OBLIGATORIU să respecți anumite reguli de siguranță în orice destinație, iar regula numărul unu ar fi, cred eu, nu te aventura singur în locuri necunoscute, fie ele în apă, ori pe uscat.

Deci după un scurt update și câteva luni de la concediu, pe principiul <mai bine mai târziu decât niciodată>, here it comes un articol despre o vacanță care chiar mi-a plăcut și pe care sunt 90% sigură că o voi repeta.

De ce Egipt?

Cochetam de ceva timp cu ideea de a vizita Egiptul, mai ales de a vedea una dintre Cele Șapte Minuni ale lumii antice, piramidele din Giza, dar și Valea Regilor din Luxor. Cred că o influență majoră în a ne hotărî să mergem și noi a avut-o <reclama> pe care au făcut-o conaționalii acestei destinații, în perioada pandemiei. Fiind destul de prietenos în ceea ce privea restricțiile, Egiptul a atras mulți români în ultimii doi ani, iar părerile acestora de pe grupurile de vacanțe ne-au determinat să rezervăm și noi propria vacanță. Mi se pare una dintre cele mai accesibile destinații pentru o vacanță „exotică”, mai ales dacă îți dorești plajă extrasezon. Dacă încerci să nu obții chiar cel mai mic tarif de pe piață, resortul pe care îl alegi s-ar putea să ofere foarte multe activități, astfel încât să revii și doar pentru o săptămână de relaxare, fără excursiile puțin obositoare către obiectivele turistice. Vorbind strict din experiența noastră, raportul preț calitate a fost extraordinar. Nu am fi avut vacanța asta nici în Grecia, nici în Bulgaria și mai ales, nu în România, la același preț.

Când e cel mai potrivit să mergi în Egipt?

Răspunsul depinde foarte mult de preferințele fiecăruia, de ceea ce îți dorești să faci în vacanță și de relația de prietenie pe care o ai cu temperaturile foarte ridicate. Noi am mers în prima jumătate a lunii aprilie și am optat pentru Hurghada. Am ajuns într-o zi cu 38 de grade Celsius, dar din ce am văzut pe aplicația meteo, temperatura aceea a fost mai mult o excepție. În restul săptămânii ziua erau cam 30 de grade, dar noaptea, din cauza vântului, ajungeau să fie resimțite chiar 18. Cred că vântul a fost ceea ce mi-a displăcut, dar cei din resort spuneau că e specific Hurghadei, mai ales până pe la sfârșitul lunii aprilie. Tot el ne-a împiedicat să intrăm în apa mării atât cum ne-am fi dorit. Ca temperatură era ușor prietenoasă spre rece. Tot vântul ne-a anulat excursia spre Orange Bay, valurile fiind prea mari pentru rezistența noastră pe mare. Perioada a fost perfectă pentru Cairo și Luxor. Excursiile durează destul de mult, distanțele Hurghada-Cairo și Hurghada-Luxor sunt mari, iar dragostea mea pentru mersul cu microbuzul pe căldură este la nivel minim, așa că dacă sunteți de-ai mei, recomand vacanța asta în afara perioadei iulie-august. În Cairo am avut o super zi cu 27 de grade, iar în Luxor am avut 38, ceea ce ne-a consumat mult mai repede energia și ne-a distras atenția uneori de la obiective. Gândiți-vă că în lunile noastre de vară, Cairo și Luxorul vă așteaptă cu temperaturi de peste 40 de grade, așa că, după cum am scris mai sus, cea mai potrivită perioadă variază în funcțiile de preferințele fiecăruia. Dacă nu vrei neapărat plajă și baie în mare, pentru excursiile astea și pentru relaxare, recomand Egiptul chiar și în lunile noastre de iarnă.

Agenție sau pe cont propriu?

Răspunsul meu la întrebarea asta e unul clar și răspicat, agenție. Sunt aventurieri care aleg să meargă pe cont propriu, nu exclud în totalitate varianta. În schimb, pentru siguranță, liniște, comoditate, dar și preț (pentru că dacă vorbim mai ales de resorturile mari, contractele agențiilor au prețuri mai avantajoase decât ceea ce găsești tu direct pe Booking) recomand achiziționarea vacanței prin agenție. Mai ales dacă faci asta din timp, discount-ul de Early Booking poate echivala cu o excursie în plus la destinație, dacă nu chiar mai mult. Eu am făcut un research de vreo săptămână înainte de a alege agenția. Știam resortul, pentru că aveam o recomandare a unui prieten care a fost acolo, știam cu aproximare perioada, așa că am trimis câteva mail-uri solicitând oferte la mai multe agenții, dar și la agenți independenți. Mi-a fost ușor să compar prețurile, orele de zbor, iar cea mai bună variantă de pe piață a fost a celor de la Kusadasi. În special, cooperarea și comunicarea cu doamna Mihaela Apostolescu a fost extraordinară. Am păstrat legătura în permanență, ne-a înștiințat când apăreau modificări, a trimis întrebările noastre mai departe și a revenit cu răspunsurile în cel mai scurt timp.

Pentru 7 nopți/all inclusive la Meraki Resort (Adult Only) din Hurghada, cu zbor charter din București și transfer aeroport-hotel-aeroport, pentru doi adulți, la Kusadasi am plătit 1054 de euro (mică paranteză: pt aceeași perioadă, individual, doar resortul era pe Booking peste 1000 de dolari). Prețul a fost cu aproximativ 100 de euro mai mic față de următoarea alternativă de pe piață, fără să fie vreo diferență în ceea ce privește serviciile incluse în pachet. Zborul de dus a fost de dimineață, cel la întoarcere seara, așa că pentru 8 zile la un resort pe plajă, all inclusive, cu zbor și transfer, 5000 de lei pentru două persoane mi se pare un preț extraordinar. Plata a fost in trei tranșe, deci încă o bilă albă pe listă.

Singurul aspect care mi-a displăcut a fost avionul cu care am zburat la dus. Teoretic, zborurile noastre erau planificate cu cei de la Air Bucharest, dar din cauza unei defecțiuni la aeronava care efectua cursa către Egipt, am zburat către Hurghada cu ALK Airlines, o companie charter din Bulgaria, iar senzația fost de zbor cu tractorul. Nu știu dacă ați mers vreodată într-un tractor, dar mirosul și scaunele de burete erau exact aceleași. În plus, locul nostru a fost în spate, iar la geam aveam motorul care m-a ținut 3 ore (doar atât durează zborul, din fericire) ca într-un test RMN. Un huruit care mi-a ținut urechea dreaptă infundată până a doua zi. Nu am avut turbulențe, am primit o sticlă de apă și nu pot acuza agenția de asta pentru că în avion eram de la mai multe agenții. Vina a aparținut probabil celor de la Air Bucharest, ori a karmei. La întoarcerea am zburat cu Carpatair, condiții super ok, doar turbulențele ne-au dat bătăi de cap, iar personalul de la bord ne-au spus că sunt destul de dese pe această rută în lunile de trecere dintre anotimpuri.

Meraki Resort (Adults Only)

Încep prin a spune că m-aș întoarce în Egipt și datorită resortului. Curățenie, amenajat grozav, piscine, palmieri, aproximativ 2km de plajă, mâncare super variată, inclusiv restaurante a la carte pentru cină unde mâncarea a fost delicioasă, activități zilnice, echipă de animație plină de viață, petreceri în fiecare seară cu tematică diferită. Aș fi putut lejer să stau doar acolo pentru a mă bronza, relaxa și pentru distracție. Un defect…care pentru noi a fost un punct în plus, resortul e Adults Only, deci nu am momentan recomandări pentru familiile cu copii. Recunosc că în aeroport și în avion am auzit destule povești despre „mâncare teribilă”, lipsă opțiuni, plajă mică, piscină mică, condiții mai puțin plăcute. Cred că asta era și temerea noastră înainte de plecare. Poveștile despre probleme cu stomacul, lipsa mâncării și condiții de cazare oribile. V-am spus, cred că depinde destul de mult și de câtă economie faci. Nu e Egiptul o țară bogată, dar să dai 2500 de lei pentru doi adulți, eventual și copii, pentru zbor și cazare la all inclusive și să te aștepți la lux…mmmm, nu cred că se poate.

Într-adevăr, un lucru pe care l-am observat și în Domincană și în Egipt: trăim sub același cer, dar nu sub aceleași stele. Stelele din turismul nostru nu sunt stelele din turismul lor. Camerele nu sunt de lux. Nu am nimic de reproșat camerei, dar de exemplu la noi, o baie la un hotel de 4 stele e în 90% din cazuri cu 2 clase peste o baie la un resort de 5 stele în Egipt. Cu toate astea, luxul din resort în ceea ce privește amenajarea, peisajele, natura, nu îl regăsești în nicio locație din România. Dacă găsești ceva apropiat, plătești de cel puțin trei ori mai mult.

Resortul nu e pentru prea multă liniște, adică liniște la modul propriu. V-am zis, sunt foarte multe activități atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, la care cei de la animație încearcă să dea vibe-ul de vacanță. Lecții de bellydance, aqua gym, yoga, zumba, volei pe plajă, diverse competiții, iar seara clubbing, concerte live, petreceri tematice,…pentru mine cam asta înseamnă vacanța la mare. Dacă vrei doar chiillll, o muzică în surdină și să dormi la ora 2200, nu alege Meraki.

Mâncarea a fost super. Ce mi-a „displăcut”? Faptul că ofereau cam 20 de feluri de prăjituri și torturi la fiecare masă și le variau, de la o masă la alta, de la o zi la alta :)))) e inuman să faci asta, chiar și când ai sală de fitness în resort. Era mai simplu cu 10 prăjituri, încercam câte 3 la fiecare masă și aia era. Așa…știți voi pozele cu românul scăpat la all inclusive. Chiar a fost super diversificată. Puteai servi cele trei mese la un restaurant în regim bufet suedez, iar cina, pe bază de rezervare, la unul dintre cele trei restaurante cu specific diferit (grecesc, asiatic și egiptean). Aveau și un restaurant cu cost suplimentar, cu meniu bazat strict pe fructe de mare și pește. Cert e că le-am încercat pe cele trei incluse în preț și chiar ne-a plăcut foarte mult mâncarea, în special la restaurantul grecesc. Am mâncat acolo cei mai buni calamari. La capitolul băuturi, în special alcoolice, resortul, de fapt, Egiptul nu excelează.

Excursii

Dacă ai de gând să mergi în Egipt o singură dată, atunci nu cred că ar trebui să ratezi piramidele și Luxorul. Chiar dacă excursiile sunt obositoare, nu sunt niște locuri pe care le vezi de mai multe ori în viață. Am rămas suprinsă de cât de mari sunt Piramidele. A fost un sentiment unic să stăm față în față cu mii de ani de istorie. Dacă ai de gând să mergi de mai multe ori, atunci ai putea alege să împarți cumva excursiile, astfel încât vacanța să nu devină prea obositoare.

Trebuie să recunosc, noi am plecat în Egipt puțin descurajați. și ne gândeam că o să fie cu siguranță o destinație once in a lifetime. Așa că am rezervat de la început trei excursii: Cairo, Luxor și Orange Bay. Le-am rezervat de la plecarea din România și a fost o decizie grozavă, în special raportându-mă la prețuri. Am avut inclus în preț de la început toate intrările la obiective și câte o masă.

Dacă mă gândesc bine, ar cam trebui să îi dau o bere prietenului care ne-a recomandat Meraki. Tot el mi-a recomandat să caut pe ghidul pe care l-au avut ei acum 3 ani, domnul Amr Mahmoud. Acum are propria agenție Excursii El Majico și vă spun sincer, indiferent dacă optați pentru Hurghada sau Sharm el-Sheikh, căutați-l, nu veți regreta. Am ținut constant legătura cu el, atât înainte de a pleca din țară, cât și în timpul vacanței. Pe lângă faptul că am găsit cele mai bune prețuri, analizând și aici patru variante, atitudinea și respectul pe care le-a avut față de noi m-au impresionat. Este la început de drum cu agenția sa, așa că dacă au fost mici neînțelegeri pe parcurs, s-a străduit să le rezolve în timpul cel mai scurt.

Am promis că ne vom întoarce pentru excursiile către insulele cu apă cristalină, dar și pentru turul Hurghadei, nereușind să îl bifăm în vacanța noastră. Într-una din seri, domnul Amr ne-a invitat la o cafea/un ceai la o cafenea în apropierea resortului, unde am povestit câte ceva despre ceea ce urmează să facem, despre România, Egipt și unde ne-a impresionat cu o cultură generală extraodinară. Locuiește în Hurghada, aproape de resort și s-a oferit să ne ajute cu orice avem nevoie. Nu am avut probleme, dar spijinul moral pentru mine chiar a contat. A vizitat România, a și locuit aici și cunoaște excelent limba română, astfel că nu vor exista dificultăți de comunicare. Mulțumim încă o dată pentru tot!

Tips and tricks

Câteva sfaturi pe care le-am primit și noi, ori le-am descoperit pe parcursul vacanței:

• Nu consumați decât apă îmbuteliată (inclusiv dușul e de preferat cu gura închisă); poate o să râdeți, dar noi am respectat asta, ne-am spălat și pe dinți cu apa îmbuteliată, iar stomacul a rămas perfect sănătos toată vacanța. Am citit despre multe întâmplări nefericite care au avut loc din cauza consmului apei neîmbuteliate;
  • Recomandăm să aveți dolari, nu prea se ține cont de cursul valutar; cmai mult mărunt, mai bine, pentru că o să vi se tot „ceară tips”, o să lipsească restul pe la magazinele din afara resorturilor;
  • Ni s-au părut puțin prea insistenți cu bacșișul…și în Domincană era super apreciat, dar rareori cerut; Păstrați-vă diplomația și verticalitatea în același timp…un bacșiș ajută și încurajează la servicii și mai bune, plus că îi ajută…salariile sunt teribil de mici. Dar când nu e cazul, nu e cazul. Am dat doi dolari pentru bagajele aduse pentru 4 cupluri, pe căruț din acela de bagaje. Când au venit să mai ceară, le-am spus frumos că aia a fost tot;
  • Un bacșiș dat la check-in poate aduce o cameră superioară, ori o priveliște mai bună. Nu e cea mai ortodoxă metodă, dar uneori, priveliștea cere sacrificii;
  • Negociați!!! Orice, oriunde! Ați rămâne surprinși, chiar și apa îmbuteliată se negociază la magazinele unde se fac opriri pe drumul către obiectivele mari. La același magazin am luat o apă cu 3 dolari și cu 1 dolar (varianta negociată);
  • V-aș recomanda încălțăminte din aceea de plajă și măști de snorkeling de acasă, dacă aveți posibilitatea;
  • Bagajele de cală trebuie înfoliate: la dus e facultativ, dar recomandăm asta; la întoarcere e obligatoriu!!! Aveți posibilitatea de a face asta în aeroport, unele hoteluri au și ele serviciu de înfoliere. Noi am avut o folie alimentară în bagaj și ne-am descurcat singuri, cu 4 lei pentru două bagaje 😀
  • Noi am avut semnal foarte bun la wi-fi în resort, dar pentru a ține legătura cu ghidul am ales să cumpărăm o cartelă Vodafone din aeroport (tot domnul Amr ne-a recomandat Vodafone și nu Orange pentru acoperire mai bună). A costat 11 dolari, am luat din aeroport chiar înainte de ieșire. Urmăriți instrucțiunile date de operator iar cartela ar trebui să se activeze în maxim o oră (cel puțin așa a fost în cazul nostru). Verificați de acasă ca telefonul să nu fie blocat într-o anumită rețea. Am folosit cartela mai multe persoane, prin hotspot.
  • Viza pt Egipt (25 dolari) am achiziționat-o online, cu apx. 10 zile înainte de vacanță. În două zile o aveam pe mail, am printat-o și am luat-o cu noi în format fizic. Cei de la Kusadasi organizaseră însă un stand în aeroportul din Egipt pentru turiștii lor astfel că se stătea super puțin la coadă pentru viză. Am așteptat apoi la autocarul de transfer, deci nu am recuperat timp.
  • Să nu uitați acasă crema de protecție solară și voia bună!!! Rămân la părearea că după ce am pus în balanță plusurile și minusurile, m-aș întoarce în Egipt, pentru că e o destinație care ne-a surprins plăcut, foarte plăcut.

Pentru orice alte informații, vă aștept întrebările pe pagina de Facebook și vă răspund cu mare drag. Vacanțe frumoase!