Am 26 de ani şi de un milion de ori mai multe visuri. Îmi iubesc familia şi ador să călătoresc, iar dacă ar trebui să vă spun ce înseamnă împlinirea, o îmbinare a celor două iubiri ar fi definiţia perfectă. Până de curând, ultima vacanţă împreună cu ai mei fusese…sinceră să fiu, dacă a fost, a fost acum prea mulţi ani ca să îmi mai pot aduce aminte. Mai plecam cu mama şi soră-mea în tabere, dar tata rămânea mai mereu acasă. Am plecat şi cu el o dată, ori de două ori, dar mama rămânea acasă. Ştiţi, la ţară, chiar e nevoie de o fată a moşului, chiar şi un băiatul moşului, ca să nu îl supăr pe tata pentru anii de sacrificiu, care să aibă grijă de casă, de curte, de necuvântătoarele care devin foaaarte „cuvântătoare” dacă nu e cineva care să le poarte de grijă.

56723936_664617103994537_90795393889075200_n
Arhivă personală

Ai mei nu au mai plecat într-un concediu împreună de când erau tineri. Eu le spun mereu că încă sunt tineri şi frumoşi, dar cei aproape 40 de ani de la ultima lor vacanţă se văd uneori în jurul ochilor mamei, când îmi zâmbeşte, pe mâinile tatălui meu când îmi strânge mâna mică în palma lui mare, la fiecare revedere. Şi-au dedicat viaţa alfabetului şi celor mici, sunt învăţători. Soră-mea, care e mai mare cu 11 ani decât mine, i-a moştenit şi e profesor. Eu port uniformă şi bocanci, iar jumătatea pe care am găsit-o la fel. Suntem o familie de bugetari, care s-a pierdut atât de mult în muncă, fie ea la serviciu, ori acasă, încât au uitat să mai aleagă din când în când o călătorie care să îi facă fericiţi. Dar vedeţi voi, lucrurile se schimbă când nu te aştepţi. Unul dintre puţinele lucruri bune care s-au făcut pentru oameni în ultimii ani a fost oferirea acelor tichete de vacanţă, cunoscute de noi, bugetarii norocoşi, ori cei care au un angajator de treabă, drept vouchere. Ele eu trezit în oameni dorinţa de a călători, mai ales că România e atât de frumoasă şi are o mulţime de locuri minunate care aşteaptă să fie descoperite. De când le-am primit, am încercat să conturez împlinirea. O vacanţă cu oamenii pe care îi iubesc. Problema de care m-am lovit, poate şi voi, a fost replica aia cu „primim vouchere, dar pe locuri limitate şi s-au epuizat”. Alteori, mi se spunea că au primit cândva, acum nu mai primesc, dar nu au avut timp să actualizeze informaţia asta. Cea mai dezamăgitoare reacţie a fost când o doamnă care administra o pensiune pe la Cazanele Dunării mi-a spus că unitatea acceptă vouchere, dar că se percepe în plus o taxă de 100 de lei pe cameră, pentru metoda de plată. I-am răspuns că ea îmi datora 100 de lei pentru timpul pe care l-am pierdut stând de vorbă cu ea.

Aproape că renunţasem la idee când am aflat de cei de la Travelminit. Am citit despre ei şi am înţeles că ei sunt cei care ajută oamenii care au redescoperit dorinţa de a călători, în alegerea locului pe care îl doresc, ca să trăiască împlinirea, iar cel mai important, folosind tichetele de vacanţă. De la munte, la mare, din Deltă până la Maramureş, ei fac posibilă trecerea de la vis la amintire, printr-o minunată călătorie. Tata mereu a iubit muntele, iar eu iubesc să îl văd fericit, aşa că m-am gândit ca prima vacanţă să o petrecem la Braşov.

la-maisonnette-brasov
La Maisonnette

Căutând printre ofertele lor, mi-a sărit în ochi La Maisonnette. Eleganţă şi bun gust. Asta mi-a inspirat la prima vedere. Aşezată pe latura opusă Bisericii Negre deja mă purtase cu gândul la o plimbare prin Piaţa Sfatului cu el de mână, admirând ochii zâmbitori ai mamei şi mâna tatălui meu ţinând strâns mâna ei. Pentru plata cu tichete de vacanţă prin Travelminit tot ce a trebuit să fac a fost o rezervare online pentru cazarea aleasă şi să trimit tichetele prin curier sau prin prioripost, de la orice oficiu poştal din România, la adresa lor din Cluj, menţionând pe plic numărul rezervării. Fără dezamăgiri, fără minute pierdute la telefon, transparent şi sigur. Să tot iubeşti să călătoreşti. Să vă mai spun că prin prioripost, ultima oară când am trimis ceva, am depus coletul pe la ora 18 în Constanţa şi a doua zi la ora 13, curierul lor a ajuns la destinatar?! Nu a trebuit nici să îmi fac griji de matematica tichetelor. Dacă depăşeau valoarea rezervării, puteam solicita servicii suplimentare până la valoarea lor. Dacă valoarea lor avea să fie mai mică decât valoarea rezervării, plăteam diferența la faţa locului. Simplu, pe cât ai spune <Hai în vacanţă!!!>

Am numărat zâmbete şi mi-am colorat sufletul văzând doi oameni care după 40 de ani redescopereau dragostea de călătorie. Am făcut popasuri prin Bran şi Râşnov înainte de a ne opri în Braşov. Îmi ţineam de mână iubirea vieţii mele şi în faţa noastră erau cei care îmi dăduseră viaţa pe care să o trăiesc pentru a-l face fericit. Aveam la picioarele noastre Braşovul, iar vârful Tâmpa era martorul poveştii unei familii fericite. Tata spunea că ultima oară când a urcat cu telecabina avea 20 de ani. Am văzut-o pe mama suspinând. Am întrebat-o dacă s-a întâmplat ceva şi mi-a râspuns că şi-a amintit de un concediu în Deltă, pe când avea şi ea 20 de ani. Privirea ei rostea cuvinte de dor. Am scos repede telefonul şi am căutat pe Travelminit cazare în Tulcea.

puflene-resort-murighiol-676x380
Puflene Resort, Murighiol

În Murighiol am descoperit un resort care avea să fie de vis pentru mama. I-am trimis un mesaj soră-mii şi i-am spus să nu îşi facă planuri pentru luna august. Era rândul ei să petreacă un concediu cu familia. În cinci minute vacanţa următoare era aproape definitivată. Am închis telefonul şi mi-am îmbrăţişat părinţii. Pentru un moment mi-a venit în minte doamna care îmi ceruse 100 de lei. Am alungat repede gândurile şi am mulţumit că îi descoperisem pe ei. Aveam atât de multe locuri la munte şi la mare, cu piscină sau loc de joacă pentru copii.

Am 26 de ani şi de un milion de ori mai multe visuri. Mi-am cunoscut împlinirea şi i-am văzut pe ai mei simţindu-se din nou tineri şi frumoşi, aşa cum îi ştiam eu dintotdeauna. Descoperisem din nou dragostea de călătorie şi oamenii care aveau să ne ajute să o materializăm. Ştiu că undeva în interiorul vostru, dragostea de călătorie aşteaptă să fie scoasă la lumină. Indiciile vi le-am dat. Voi ce mai aşteptaţi?

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019, provocarea celor de la Travelminit. Problemele expuse în cadrul articolului sunt reale. Am ales să scriu pentru că tichetele de vacanţă trebuie folosite. Călătoriţi oameni frumoşi!!! Viaţa e o sumă de călătorii. Sunteţi ceea ce trăiţi, vizitaţi, cunoaşteţi, gustaţi. Acum am descoperit împreună pe cei care ne dau încredere să facem asta.

Un gând despre „Oamenii au redescoperit dorinţa de a călători. Travelminit îi ajută să o împlinească.