Vacanță cu zâmbete-n privire, soare, vizite și fericire.

Mă joc cu degetele în palma lui, desenând valuri, soare și nisip. Mă uit pe fereastră și retrăiesc emoții vechi. Prima dragoste nu se uită niciodată. M-am îndrăgostit de ea când aveam anii pe care îi număram pe degetele de la mâna mamei. Cu un sărut rece mi-a încălzit tălpile și m-a făcut să strig fericită: ,,Mami, ce mare e marea!”. Am râs, am alergat, am construit castele de nisip și am adunat scoici. I-am spus atâtea secrete și totuși nu am convins-o niciodată să îmi spună cum face de e atât de frumoasă. Mereu ne așteaptă cu altă poveste, nisipul ne mângâie altfel picioarele, soarele se joacă diferit pe pielea noastră. Clipele aleargă nerăbdătoare printre gânduri și visuri, iar trenul încetinește.    21032498_1557770937619943_7518040486032427174_n    Îl prinde de mână și cu o privire jucăușă îi fac semn să alergăm spre autobuzul etajat din fața gării. Mă opresc în ușă, îi bat în geam șoferului care îmi deschide zâmbind.

-Vrem să ajungem și noi la Hotel Aurora Mamaia, treceți prin apropiere?

-Sigur domniță! Vă las lângă Aqua Magic, de acolo mai aveți doar câțiva pași. Îi faceți cât ați clipi. Vă costă 3 lei și două zâmbete tinerești. Hai, urcați, dacă vă țin de vorbă pierdeți locurile de sus. Aerul din Constanța umple plămânii de fericire. Dacă vă puteți lua ochii unul de la celălalt, vă veți bucura și de minunatul nostru oraș.

Simțeam briza și zâmbeam. Constanța e orașul care îi șoptește inimii că e capabilă să iubească…marea, valurile, nisipul, plimbările în doi, diversitatea. Când am coborât lângă parcul acvatic am simțit cum copiii din noi s-au înțeles din priviri că una din zile avea să fie desenată cu tobogane și voie bună. Nu am numărat pașii, dar știu că într-o clipă am ajuns atât de aproape de ea, marea…marea noastră dragoste.

-Plaja e la doar 25 de pași de hotel. Voi adormi ascultând bătăile inimii tale în ritmul șoptit de valuri. La un etaj din astea 10, o cameră din cele 343 ne așteaptă pe noi. Printre atâtea cifre și speranțe devenite fericire, suntem noi doi și un milion de visuri împlinite.

M-a luat de mână și ochii lui aveau culoarea mării la răsărit. Eram fascinată de zâmbetele celor de la recepție, de curățenie, de lift, de cameră și mai ales de faptul că dacă ne grăbeam puțin să scăpăm de haine, în 5 minute eram pe plajă.

Am pășit pe nisipul ud, unde valurile se spărgeau. Un puști își aruncă găletușa și sare cu un rânjet larg, imitându-ne. Am făcut ochii mari. Sărutarea mării era prea rece. Obrajii îmbujorați de emoție își pierduseră puțin culoarea.

aurora.jpg -Nu fiți supărați! <Regula numărul unu când mergem la mare este alegerea unui hotel cu piscină, ca să nu fim triști când marea e prea rece>, așa spune mami. Noi venim aici de când sunt eu mic. Le place și lor, îmi place și mie. Piscina e uriașă, are un loc pentru oameni mari și un loc pentru copii. Sigur aveți și voi loc în ea.

Mă amuzase cum și-a subțiat vocea când și-a imitat mama. Arăta cu degetul spre hotelul nostru, deci suntem vecini. Am reținut regula numărul unu, i-am mulțumit și am alergat să clătim zâmbetele triste în piscina mare.

Învârteam paiul în limonada cu mentă și mă jucam cu picioarele în apa limpede.

20160520_192930-E minunat aici! Plaja e aproape, e liniște, iar distracția e la un pas. Orașul e atât de aproape. Diseară vreau să mâncăm înghețată pe promenadă. Apoi să ne desprindem de lume, măcar câteva minute pe băncuța de la capătul pontonului. Poate ne întoarcem cu telegondola și vom avea marea la picioare. Te provoc la o cursă de mașinuțe. Satul de Vacanță e aproape. Mâine vreau explorăm orașul. Sunt atâtea  locuri care spun povești, atâtea obiective turistice în Constanța. Poți să iubești arta, religia, istoria, arhitectura, pe toate la un loc. Mâine vedem răsăritul, visăm puțin întinși la soare. Ne bălăcim în piscină și după-amiază mergem pe faleza Cazinoului.

2017-09-24-14-43-23Ne așezăm pe o băncuță și vom tatua pe retină frumusețea și arhitectura acestui simbol al orașului. Vreau să visez la rochiile lungi purtate de domnițe la balurile de aici. Poate o să fie deschis și vom vedea fragmente din istoria fericită de altădată. Imaginea Cazinoului, muzica valurilor care se lovesc de stânci și zborul liniștit al pescărușilor crează un decor perfect care nu trebuie ratat. De acolo o să urcăm pe străduța de lângă Portul Turistic spre Piața Ovidiu, inima orașului, centrul lui istoric și spiritual. Un alt loc magic al Constanței, în care fost atestată simbolic latinitatea românilor. Centrul vechi spune povești pe care sufletul le înțelege, nu ai cum să nu dorești să le descoperi. Clădirea impunătoare a Muzeului de Istorie, Moscheea ,,Carol I”-unul dintre cele mai frumoase monumente de arhitectură, ne așteaptă acolo. Putem vizita minaretul și ne putem bucura de panorama extraordinară. Apoi ne vom purta pașii prin Piața Ovidiu, frumos luminată, cu terasele pline de oameni care iubesc marea, care iubesc orașul. Vom îmbina în fiecare zi frumusețea mării cu alte locuri, cu o plimbare prin Portul Tomis, vizita celui mai vechi lăcaș de cult din Constanța-Biserica Greacă, putem vizita acvariul sau chiar să mergem într-o zi să îi cunoaștem pe Ni Ni şi Chen Chen, vedetele Delfinariului. Avem 7 zile la dispoziție și toate într-un oraș minunat.

29855545_1777446215652413_360881254_n
Surse foto: ghiduri-turistice.info, litoralulromânesc.ro

S-a înserat și am coborât pentru cină în restaurantul hotelului. Azi e ziua noastră…de fapt în locuri de poveste ca aici, simți că fiecare zi trebuie sărbătorită. Îl privesc. Ochii lui au culoarea mării pe înserate. Visez cu ochii deschiși la o fetiță cu părul blond care se joacă în piscină. E locul potrivit să visezi și să te bucuri în același timp de prezent. De la masa de lângă îmi face cu mâna puștiul de pe plajă.

Știu un loc pe care l-ați iubi. E la câțiva pași de plajă, de un oraș superb, de plimbările sub clar de lună pe promenadă.

7BB8C4A9-CE2F-40B2-A9ED-52B7A5AA7C02Articol scris pentru concursul Spring Super Blog 2018.

Un gând despre „Vacanță cu zâmbete-n privire, soare, vizite și fericire.