Colecționează momente, nu lucruri

Work_and_Travel_Vacante_Speciale_05

          Am ajuns acasă cu un zâmbet larg și nu se datora doar începutului de weekend. Diana, tipa din anul 3 pe care toți o admirăm, cea care a câștigat detașat alegerile pentru asociația studenților, ne-a vorbit astăzi la adunarea pe care o avem la sfârșitul săptămânii în aula mare,  despre experiența ei prin programul work and travel. Se vedea că încă mai păstra în privire veselia acelor „trăiri unice”, după cum a spus ea. Visul american devenit realitate, vizite, culturi diferite, prieteni noi. Cred că a fost una dintre puținele adunări în care fiecare cuvânt a intrat pe o ureche și nu a mai găsit drumul spre cealaltă, oprindu-se în minte și în suflet.

       Cu ajutorul celor de la CND Vacanțe Speciale, timp de aproape 4 luni, a adunat dorințe împlinite și momente speciale, cât pentru o viață. Și-a făcut prieteni și acum trebuie să își respecte promisiunile de a-i vizita în țările lor. Din când în când mai spunea câte o glumă în engleză și deveneam puțin geloasă pe accentul ei american, pe care nu am reușit să îl obțin și eu de când tot ascult melodii în engleză și mă uit la filme fără subtitrare.

                             ” Ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată”

     Așa încheiase ea ziua…așa încep eu seara. M-am așezat motivată în fața laptopului, simțind cum, cu ochii deschiși, visul american ajungea din ce în ce mai aproape de realitate. Îmi amintesc ceea ce am de căutat… ”Work and Travel Vacante Speciale”, tastez repede  în timp ce repet de câteva ori cu voce tare ”work and travel, work and travel, work and travel”. Parcă deja încep să am o engleză mai bună și mă simt fericită.

         Work_and_Travel_Vacante_Speciale_03  ”Nu am fost peste tot, dar e pe lista mea”,zâmbesc în timp ce mă gândesc cât de multe șanse  pot exista într-o singură vacanță specială. Iubesc să cunosc oameni noi, să cunosc felul lor de a fi, iubesc să călătoresc, să colecționez momente, să-mi umplu sufletul cu experiențe unice, să-mi hrănesc privirea cu peisaje ce par a fi colțuri de rai. Și dintr-o dată, tot ceea ce m-au învățat ai mei că e important e doar la un pas de a deveni realitate. Tata îmi spunea întotdeauna ,,Suntem suma oamenilor pe care îi întâlnim, a locurilor în care ajungem și a sentimentelor pe care le trăim. Să nu ratezi niciodată șansa de a cunoaște oameni, locuri, culturi, sentimente noi pentru că atunci vei rata șansa de a deveni cea mai bună variantă a ta”. Și  cum altfel aș putea să cunosc o îmbinarea magică a culturilor, să mă bucur de acele  locuri la care tânjesc când văd poze, să simt un amalgam de emoții, decât împlinind ,,visul american”?

Work_and_Travel_Vacante_Speciale_00

      Work and travel in America, e ceea ce îmi oferă posibilitatea să devin cea mai bună variantă a mea și voi putea povesti asta tuturor, chiar și nepoților, cu un accent englezesc de invidiat .

       Work_and_Travel_Vacante_Speciale_07.jpg Dintotdeauna am visat să vizitez Texasul. Poate pentru aici este capitala mondială a muzicii live, Austin, și ce poate fi mai plăcut decât muzică live și prieteni. Mă gândesc că aici aș reuși să văd măcar jumătate din cea mai mare turmă de căprioare cu coada albă din lume (asta e de când am văzut prima oară ,,Bambi”). Și chiar îmi doresc să fac o poză cu stejarul de lângă Fulton, poate îmi șoptește care e secretul longevității, sigur l-a aflat în cei aproape 1500 de ani de existență. În Texas trăiesc mai multe specii de lilieci decât în orice alt stat, dar poate nu întâlnesc nici unul, decât dacă-i din specia Batman. Cred că peisajele vor părea desprinse din tablourile lui Grigorescu, având în vedere că e statul care are cel mai mult pământ cultivat. Sunt câteva parcuri naturale, Big Bend National Park, Canionul Palo Duro, care mă lasă fără aer doar când le privesc în imagini. De-abia aștept să fiu acolo și din priviri să le dau câte un print-screen cu salvare în suflet.

          62fb5f1024529266c6e71c0c0c9ddb3c_MAh, că tot veni vorba de parcuri. Am găsit un parc de distracții, Six Flags Fiesta, și un job acolo, unde aș fi plătită cu 9$ pe oră. Ce plăcut trebuie să fie să lucrezi într-un loc unde oamenii din întreaga lume vin zâmbitori, plini de viață, gata de distracție…să mă tot încarc cu energie pozitivă. Exact cât să îmi acopăr costurile de întreținere, să pun deoparte bani de vacanță pentru cele 30 de zile pe care o să le am la dispoziție pentru călătorii după terminarea permisului de muncă. Deja mă văd cu tineri studenți din alte state cum petrecem timpul liber încercând să cunoaștem cât mai multe despre noi și despre ceilalți. Să gătim mâncăruri tradiționale, să ne împărtășim  tradițiile, obiceiurile, în timp ce mentalitatea americană ne va prinde ușor. Să-mi dezvolt  libertatea de gândire și acțiune, punctualitatea, dedicarea, entuziasmul, să devin mai  flexibilă. Iar cei de la CND Vacanțe Speciale fac să pară asta mult mai ușor. Mă trimit doar la o viză distanță. Parcă ar fi tot Ce Ne Dorim.  Puține economii de la mine, sprijin din partea alor mei și dacă tot nu reușesc să strâng toți banii de care am nevoie, cei de la BRD mă așteaptă cu un credit special destinat acestui program. Va trebui să returnez banii de-abia la întoarcerea în țară. Când am tot sprijinul de care am nevoie, costurile sunt mici având în vedere că o să obțin altfel de bogății. Deja îmi imaginez cum în timpul liber vizitez Muzeul de la etajul 6, locul de unde a fost asasinat președintele Kennedy, centrul spațial din Houston, mă plimb pe malul râului San Antonio, alerg pe plajă după o țestoasă pe insula Padre. Pot să jur că simt pe față  picături de ocean. Realizez că ajunsesem departe cu imaginația pe care au pus-o la lucru cei de la CND Vacanțe Speciale. Nepoțelul meu își folosea pistolul de apă să îmi atragă atenția. O să îi aduc un cowboy de jucărie și o să mă ierte că l-am neglijat.

              Work_and_Travel_Vacante_Speciale_01-768x512

        Acum știu că am de colecționat momente, nu lucruri. Am o engleză de îmbunătățit, prieteni noi care așteaptă să mă cunoască, un ,,vis american” de împlinit. Sunt atât de aproape. Dacă și tu ești student la zi într-o universitate acreditată, de stat sau particulară, începând cu primul an poți face primul pas spre a deveni mai bun. Chiar dacă ești în ultimul an universitar, dar ai până în 30 de ani, încă poți participa la acest program. Tot ce trebuie este să incluzi un master sau doctorat în planurile tale de viitor. Mai ai nevoie de multă energie, pasiune și loc pentru o mulțime de momente speciale. Prietenii noi te așteaptă să îi cunoști, prietenii vechi te vor aștepta să le povestești.

                           Work and Travel  Vacante Speciale

                                                            Colecționează momente, nu lucruri!

 

 

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2017.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

